Klantenservice

Vind snel een antwoord op uw vraag

2

Zoek zelf uw antwoord

Gebruik onze zoekfunctie

Uw antwoord

Wat zijn de verzendkosten?

Bezorgkosten gsm met abonnement:
PostNL levering: €6,95

Bezorgkosten los toestel & accessoires:
PostNL levering los toestel: €0,-
PostNL levering accessoires: €0,-

Bezorgkosten Sim Only abonnement:
PostNL levering: gratis

Hoe betaal ik een los product?

Op GSMEasy.nl heb je diverse mogelijkheden om je bestelling te betalen. De betalingsmogelijkheden hangen echter af van de soort bestelling die u plaatst. Onder een ‘los product’ verstaan we ook wel een bestelling zonder een abonnement. 

Bij bestelling van een losse GSM en/of accessoire:
Indien u een losse GSM of een accessoire wilt bestellen, dan heeft u de mogelijkheid om te betalen op een aantal manieren. 

Aan de diverse betalingsmogelijkheden en verzendkosten zijn echter wel enkele voorwaarden verbonden. Deze zijn:
- iDeal is mogelijk bij een bestelling tot € 5.000,-.
- Creditcard is mogelijk tot € 100,- bij een bestelling met abonnement
- Creditcard is mogelijk tot € 100,- bij een bestelling zonder abonnement
- Rembours is mogelijk voor bestellingen tot € 500,-.
- Pinnen aan de deur is mogelijk bij een bestelling tot € 5.000,-.

Waar vind ik het simkaartnummer?

Iedere simkaart heeft een uniek simkaartnummer. Dit simkaartnummer staat op de achterzijde van de simkaart, onder de chip van de simkaart. Het bestaat (meestal) uit 19 cijfers. Tevens kunt u dit nummer terugvinden op uw factuur van GSMEasy.nl. Bij uw provider kunt u ook altijd nog uw simkaartnummer navragen. 

Wat is de minimum leeftijd voor het afsluiten van een abonnement?

Bij alle providers kunt u een mobiel abonnement aansluiten als u 18 jaar of ouder bent. 

Mocht u een abonnement willen aanvragen voor iemand jonger dan 18 jaar, houd er dan rekening mee dat alle gegevens op dezelfde naam moeten staan. Het doorgeven van enkel het rekeningnummer/naam of andere gegevens van de minderjarige is dus niet mogelijk. Enkele van deze gegevens (zoals het rekeningnummer) zijn echter achteraf wel bij de provider zelf te wijzigen.

Hoe is de dekking-het bereik van een provider?

Aangezien de dekking van de providers continue verandert, kunt u het beste op de site van uw (toekomstige) provider kijken. Deze sites bevatten de meest recente dekkingskaarten en vaak ook een mogelijkheid om op postcode te zoeken. Google op de provider en ‘dekkingskaart’, bijvoorbeeld: 'T-Mobile dekkingskaart'. 

Wat is Sim Only?

Sim Only betekent letterlijk vertaald: alleen simkaart. Dit houdt in dat, wanneer u een Sim Only abonnement afsluit, u van ons alleen een simkaart ontvangt en geen mobiele telefoon. Op deze simkaart staan uw abonnementsgegevens.

Wanneer u een abonnement inclusief een mobiele telefoon neemt, krijgt u het toestel vaak gratis of voor een voordelige kortingsprijs. Omdat u bij een Sim Only abonnement geen mobiele telefoon neemt, krijgt u de korting niet op het toestel maar op de prijs van het abonnement. U betaalt dus per maand een aanzienlijk lager bedrag.

Aan wie betaal ik de facturen van het abonnement?

U betaalt de maandelijkse abonnementskosten direct aan uw provider. De kosten van de bestelling (zoals verzendkosten of bijbetaling van het toestel) betaalt u wel aan GSMEasy.nl. 

Waar vind ik de pincode van mijn simkaart?

Elke simkaart is standaard voorzien van een pincode. Deze pincode wordt altijd bij de simkaart geleverd. Wij adviseren u om deze pincode direct te veranderen via de instellingen van uw telefoon. Zo beveiligt u de telefoon tegen misbruik in het geval deze gestolen wordt en uitgeschakeld is. Hoe u de pincode aanpast kut u lezen in de handleiding van uw toestel.

Wanneer gaat mijn verlenging in?

Wanneer u uw huidige abonnement verlengt, verschilt het per provider wanneer u gebruik gaat maken van de belminuten, sms’jes en MB’s van de nieuwe bundel. Soms is dat per direct, soms pas na afloop van uw lopende abonnement.

U ontvangt altijd een bericht met daarin de datum waarop uw verlenging ingaat. Houd deze datum goed in de gaten. Verlengt u namelijk met een abonnement met bijvoorbeeld meer MB's, dan is het belangrijk om te weten of u daar direct gebruik van kunt maken of niet.

Ook kunt u altijd in de persoonlijk inlog op de site van uw provider, zoals op My Vodafone of Mijn Tele2, zien wanneer u gebruik kunt maken van uw (nieuwe) bundel. 

Nieuw, overstappen en verlengen. Wat is het verschil?

Nieuw abonnement
Wanneer u niet eerder een telefoonabonnement of prepaid simkaart hebt gehad, krijgt u automatisch een nieuwe aansluiting met een nieuw telefoonnummer toegewezen van de provider. 

Het kan ook zijn dat u een nieuw telefoonnummer wenst en niet meer gebruik wilt maken van uw huidige telefoonnummer. In dat geval neemt u ook een nieuw abonnement zonder nummerbehoud. U dient wel uw oude contract op te zeggen bij de provider.
 
Overstappen - wisselen van provider mét nummerbehoud
Overstappen houdt in dat u wisselt van provider (bijv. van KPN naar Vodafone) en dat u hetzelfde telefoonnummer behoudt. Hierbij is in feite ook sprake van een nieuw abonnement. Indien u uw huidige telefoonnummer wilt behouden, dan dient u tijdens de bestelling de optie nummerbehoud aan te vinken. Let op: uw huidige abonnement dient voor nummerbehoud binnen twee maanden af te lopen.

Verlengen - abonnement bij dezelfde provider
Bij een abonnementsverlenging sluit u wederom een abonnement af bij uw huidige provider. Dit kan gaan om een ander abonnement óf het voortzetten van je lopende abonnement. Bij een verlenging houdt u dezelfde simkaart en telefoonnummer. 

Wat is het verschil tussen een micro sim en gewone simkaart?

Simkaarten zijn er in verschillende formaten: een standaard simkaart, micro-sim en nano-sim. Simpel uitgelegd is de standaard sim groot, de micro-sim kleiner en de nano-sim het kleinst. Welke simkaart een toestel nodig heeft, vindt u bij de specificaties van het toestel op GSMEasy.nl.

Welke simkaart krijg ik geleverd?
Bij een nieuw abonnement in combinatie met een toestel dat werkt met een standaard sim, micro-sim of nano-sim krijgt u automatisch de passende simkaart opgestuurd. Ook wanneer u verlengt in combinatie met een toestel krijgt u daarbij de juiste simkaart, indien dit geen standaard simkaart betreft. U ontvangt dan een micro-sim of nano-sim met de instructie hoe deze te activeren.

U kunt de wens voor het formaat simkaart ook aangeven op het contract. Wanneer u toch een ander formaat simkaart nodig hebt, kunt u mailen naar support@gsmeasy.nl.

Kan ik de hoogte van mijn abonnement wijzigen?

Indien u binnen het contractstermijn uw abonnement wilt verhogen of verlagen (bijv. meer of minder belminuten per maand) is dat in bepaalde gevallen mogelijk. Verhogen kan bijvoorbeeld wel, maar verlagen niet altijd of u betaalt hier een boete voor. Voor de meest actuele voorwaarden dient u altijd eerst contact op te nemen met uw provider.

Kan ik mijn abonnement ook verlengen naar een sim only abonnement?

Verlengen naar een Sim Only abonnement kan ook. Wanneer u nog tevreden bent met uw huidige toestel en met uw huidige  provider, dan is verlengen met een Sim Only geen probleem. 

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

Welke van de drie onderstaande situaties is voor u van toepassing?

1. Ik wil mijn huidige abonnement beëindigen en overstappen naar een andere provider
Indien u overstapt naar een andere provider en uw telefoonnummer wilt behouden, dan zegt de nieuwe provider het abonnement voor u op bij de oude provider. In dit geval hoeft u niets te doen. 

Let op: wanneer u overstapt naar een andere provider, dan kunt u pas 2 maanden vóór het einde van uw contract een nieuw abonnement afsluiten met nummerbehoud. Indien u dit eerder wenst te doen, dan heeft u geen optie tot nummerbehoud en dan brengt de provider mogelijk extra kosten in rekening.

2. Ik behoud mijn abonnement bij dezelfde provider
In dit geval hoeft u niets te ondernemen. Bij een verlenging blijft u bij dezelfde provider en loopt uw abonnement automatisch door op het volgende abonnement. 

Let op: een abonnement van KPN of Telfort is 6 maanden vóór afloop verlengbaar. Bij T-Mobile, Vodafone en Tele2 kan u 4 maanden vóór einddatum verlengen en bij Ben en Hollandsnieuwe is dit 3 maanden.

3. Ik wil mijn huidige abonnement opzeggen en ik sluit geen ander abonnement af
In dit geval dient u dit zelf met de betreffende provider te regelen. Dit kan zowel telefonisch als schriftelijk. Ga naar deze pagina voor de contactgegevens van uw provider.

Wanneer opzeggen?
De opzegtermijn van een particulier abonnement is 1 maand, die van een zakelijk abonnement is 3 maanden. Een abonnement heeft standaard een looptijd van 12 of 24 of in sommige gevallen 0 maanden en zijn ná de contractperiode elke maand opzegbaar.  

Behoud ik mijn nummer als ik mijn abonnement wil verlengen?

Als u gebruik maakt van één van onze voordelige verlengingsaanbiedingen van uw huidige provider blijft uw mobiele nummer hetzelfde. Ook de simkaart waar uw abonnementsgegevens op staan verandert niet. Tenzij u op het contract aangeeft een ander formaat simkaart te willen ontvangen. 

Wanneer kan ik mijn abonnement verlengen?

U kunt uw abonnement verlengen wanneer u reeds beschikt over een mobiel abonnement en u dit abonnement wenst te behouden bij dezelfde provider.

Wanneer u kunt verlengen hangt het af van de afloopdatum van uw huidige contract en de datum waarop uw provider verlenging toelaat. Een abonnement van KPN of Telfort is namelijk 6 maanden vóór afloop verlengbaar. Bij T-Mobile, Vodafone en Tele2 kan u 4 maanden vóór einddatum verlengen en bij Ben en Hollandsnieuwe is dit 3 maanden.

Wat houdt verlengen van een abonnement in?

Loopt uw huidige abonnement bijna af en bet u tevreden met dit abonnement? Dan kun u uw abonnement op GSMEasy.nl vaak zeer voordelig verlengen. U blijft hiermee bellen met uw huidige nummer en provider, maar u profiteert wel van extra scherpe beltarieven

Wat is een abonnementsverlenging?
Bij een abonnementsverlenging sluit u wederom een abonnement af bij uw huidige provider. Dit kan gaan om een ander abonnement óf het voortzetten van uw lopende abonnement. Bij een verlenging houdt u dezelfde simkaart en telefoonnummer. 

Voorbeeld: momenteel heeft u een abonnement bij Vodafone. De termijn is bijna verlopen en u wilt opnieuw een abonnement bij Vodafone afsluiten. U kan kiezen om je huidige abonnement in dezelfde vorm voort te zetten of u kan kiezen voor een ander Vodafone abonnement met een andere maandprijs. Zo lang u bij de huidige provider blijft, geldt het als een verlenging.

Hoeveel MB of GB heeft u nodig?

Mobiel internet is gemeengoed aan het worden. Maar wat voor abonnement heeft u dan nodig? Hoeveel data? Welke snelheid? Kortom, welk abonnement met mobiel internet past het beste bij uw wensen en gebruik?

Een abonnement voor mobiel internet werkt met een databundel. U krijgt maandelijks een x-aantal MB's (megabytes) die u kunt verbruiken. Is deze bundel op dan gaat uw internet snelheid omlaag of u gaat per MB betalen bovenop uw bundel. Net als dat u een x-aantal minuten en sms'jes in uw bundel hebt. U krijgt bijvoorbeeld 1000 MB per maand, ook wel 1 GB (gigabyte) genoemd. Maar wat betekent dit nu? Een minuut bellen is 60 seconden lang. Een sms'je is 160 tekens. Maar hoeveel data heeft u nodig?

Hieronder ziet u nogmaals uitgesplitst hoeveel data het kost om bijvoorbeeld een e-mailtje te versturen of een App te downloaden.

Deze cijfers zijn uiteraard een gemiddelde. Bovendien zult u waarschijnlijk veel gebruik maken van WiFi. Het dataverbruik via WiFi is stukken sneller en gaat niet van uw databundel af.

Af en toe een mailtje of elke dag downloaden?

Wilt u elke dag volop downloaden en YouTube bekijken? Of gebruikt u mobiel internet alleen voor een mailtje of berichtje? Dat heeft een grote invloed op uw databundel. Een goedkopere bundel van bijvoorbeeld 200 of 500 MB kan meer dan voldoende zijn voor de doorsnee gebruiker. De onderstaande grafiek laten zien dat 40% van de BlackBerry gebruikers gemiddeld slechts 5

0MB mobiel internet per maand verbruikt en een bundel 500MB is voldoende voor ruim 80% van alle gebruikers. Dus zowel iPhone, Android als BlackBerry gebruikers. Zelfs 95% heeft genoeg aan een bundel van 1000MB (1GB).

Snel, sneller snelst

Een andere belangrijke eigenschap is de snelheid van uw dataverkeer. Deze wordt uitgedrukt in Mbps. Met 1 Mbps kunt u prima uit de voeten met zaken als surfen en mailen en Apps. 3,6 Mbps is uiteraard een stuk sneller en is beter geschikt voor muziek en video via internet te streamen. Hogere snelheden van 7,2 of zelfs 14,4 Mbps komen ook steeds meer voor. Het spreekt voor zich dat deze abonnementen uitstekend werken in elke situatie.

Hoe stuur ik mijn product retour?

Bent u om welke reden dan ook niet tevreden over uw aankoop, dan kun u tot 14 kalenderdagen na ontvangst van uw product(en) gebruik maken van onze retourservice.

Door hier te klikken kun uw ons retourformulier downloaden. U dient dit formulier uit te printen, in te vullen, te ondertekenen en toe te voegen aan het product dat u terug wilt sturen.

Volg de volgende stappen wanneer u een product wilt retourneren:

  • Plak het verzendlabel duidelijk zichtbaar op een neutrale verpakking

Zorg ervoor dat het verzendlabel, dat u kunt vinden op het retourformulier, duidelijk zichtbaar op een neutrale doos wordt geplakt. Als het verzendlabel niet, of niet duidelijk zichtbaar op de doos wordt geplakt, loopt u het risico dat het pakket vermist raakt, of met vertraging aankomt in ons magazijn.

  • Verpak de product(en) zorgvuldig in een neutrale verpakking

Om te zorgen dat je product(en) niet beschadigen is het belangrijk dat het product goed wordt verpakt. Gebruik voor verzending dan ook niet de verzenddoos van het originele pakket maar gebruik een nieuwe, neutrale verpakking (bijvoorbeeld een bruine postdoos).

  • Geef het pakket af bij een PostNL-servicepunt & bewaar uw Track & Trace-nummer

U kunt het pakket afgeven bij een van de 2600 servicepunten van PostNL. Zij nemen uw pakket in ontvangst en geven je een bewijs van afgifte. Hierop staat een Track & Trace-nummer, waarmee u de zending kunt volgen op de website van PostNL. Zo kunt u altijd achterhalen of uw pakket al bij ons is bezorgd.

Het voor uw dichtstbijzijnde PostNL-servicepunt kunt u hier vinden. Klik op deze link om de status van uw bestelling te volgen. 

Wat zijn de retourvoorwaarden van GSMEasy.nl?

Bent u om welke reden dan ook niet tevreden over uw aankoop, dan kunt u tot 14 kalenderdagen na ontvangst van uw product(en) gebruik maken van onze retourservice.
Wanneer u een product wilt retourneren, dient het aan de volgende voorwaarden te voldoen:

  • Het product is nieuw

Dat houdt in dat u uiterlijk 14 kalenderdagen na ontvangst uw product aan ons terug dient te sturen.

  • Het product is niet gebruikt

Het is belangrijk dat het product nog niet gebruikt is, of alleen in gebruik is genomen om te bekijken of het product aan de verwachting voldoet. Zo mag u een telefoon wel aanzetten om het menu te doorlopen, maar is het niet toegestaan om je volledige telefoonboek te kopiëren naar het toestel, of applicaties te installeren.

  • Het product heeft geen gebruikssporen

Het is belangrijk dat het product geen gebruikssporen aan zowel de buitenkant als de binnenkant heeft. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld krasjes op het product, of persoonlijke informatie zoals foto’s, telefoonnummers of geïnstalleerde applicaties.

  • Het product wordt geretourneerd in de originele verpakking

U dient het product compleet (dus inclusief geleverde accessoires) in een onbeschadigde, originele doos te retourneren. Gooi de verpakking dan ook niet direct na ontvangst weg, omdat wij het product anders niet retour kunnen nemen. Was het niet mogelijk om het product te bekijken zonder de verpakking te beschadigen? Stuur dan de beschadigde verpakking alsnog mee. 

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Bent u om welke reden dan ook niet tevreden over uw aankoop, dan kunt u tot 14 kalenderdagen na ontvangst van uw product(en) gebruik maken van onze retourservice.

Door hier te klikken kunt u ons retourformulier downloaden. U dien dit formulier uit te printen, in te vullen, te ondertekenen en toe te voegen aan het product dat u terug wilt sturen.

U hebt bij het retourneren de volgende keuzes:

  • U wilt het product ruilen

Vul op het retourformulier in voor welk product u het huidige product (denk ook aan de kleur) wilt omruilen en wat de reden is dat je het product wilt ruilen.
Is het nieuw gekozen product duurder? Dan sturen wij het nieuwe pakket als rembourszending. Het prijsverschil kun je dan contant aan de bezorger betalen. Is het nieuw gekozen product goedkoper? In dat geval zorgen wij dat het teveel betaalde bedrag binnen 14 dagen weer op uw rekening staat.

  • U wilt de bestelling annuleren

Kruis op het formulier aan dat u de bestelling wilt annuleren. Vul daarnaast uw IBAN-nummer in. Uiterlijk 14 dagen na ontvangst van uw product(en) staat het betaalde bedrag op je rekening.

  • Andere reden

Heeft het retour sturen een andere reden dan uw aankoop annuleren of uw product omruilen, dan kunt u dit vermelden. Na ontvangst van uw pakket zullen wij, indien nodig, contact met u opnemen om te bespreken op welke wijze we uw retourzending naar tevredenheid kunnen afhandelen.

Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

Onze leveringen worden onderverdeeld in drie categorieën:

  1. Abonnement: koerierslevering (afgesproken tijdstip)
  2. Losse hardware: postlevering (standaard)
  3. Zakelijke abonnement(en): koeriers- of postlevering

 

1. Abonnement
Zodra uw abonnementsaanvraag is goedgekeurd, dragen wij het pakket over aan onze koerier AMP Logistics. Het pakket wordt de volgende dag (m.u.v. zon- en feestdagen) bij je bezorgd. 

De levering gaat als volgt in zijn werk:

  1. U ontvangt per e-mail het tijdstip wanneer de koerier bij u langskomt. Wilt u het bezorgmoment wijzigen? Tegen een kleine vergoeding kan dit met de link die u per e-mail ontvangt zodra het pakket is overgedragen aan de koerier. 
  2. De koerier komt bij u aan de deur en legitimeert zich.
  3. De koerier controleert uw opgegeven legitimatiebewijs*. 
  4. Voor de maandelijkse abonnementskosten moeten we uw rekeningnummer verifiëren. U hebt hierbij twee opties:
    1. iDeal: u hebt tijdens het plaatsen van uw bestelling reeds een iDeal-transactie voldaan. 
    2. Pinnen aan de deur:  u voldoet het open bedrag op uw bestelling middels een pintransactie bij de koerier. Let op: hiervoor brengen we extra kosten in rekening.
  5. Zodra alles in orde is, ontvangt u uw bestelling.

 

* Let op, de legitimatiegegevens en eventueel de bankpas, moeten overeenkomen met de gegevens die u opgegeven heeft. Het is daarom belangrijk dat u zelf aanwezig bent om het contract te ondertekenen. Wanneer de gegevens niet overeenkomen, mag de koerier het pakket niet afgeven, wordt het pakket naar ons retour gestuurd en dienen we helaas de abonnementsaanvraag te annuleren.

 

2. Losse hardware
Een bestelling van losse hardware, zoals een accessoire of smartphone, wordt via PostNL verzonden. Mits deze voorradig is, en voor 17:00 besteld is, zal deze dezelfde dag nog worden verzonden. Vervolgens kunt u het pakket de eerst volgende werkdag in ontvangst nemen.

Voor losse hardware (bijvoorbeeld een telefoon (zonder abonnement) of accessoire) is het mogelijk om een alternatief bezorgadres toe te voegen. Dit kan tijdens de bestelprocedure op de stap “Gegevens”.
Kies onderaan de pagina voor “Alternatief bezorgadres” en u kunt een adres toevoegen wat anders is dan de eerder ingevulde factuurgegevens.

Kan ik mijn bestelling afhalen?

Een bestelling afhalen is helaas niet mogelijk. Alle bestellingen worden geleverd via PostNL of een koerier.

Wat is een simlock op een mobiele telefoon?

Wanneer een toestel een simlock heeft, kunt u dit toestel alleen gebruiken met een abonnement van een bepaalde provider. De toestellen die worden aangeboden op onze site zijn simlockvrij tenzij bij de specificaties duidelijk wordt aangegeven dat er een simlock op het toestel zit. Ook kut u een toestel met simlock herkennen aan de naam. Wanneer de naam van een provider terugkomt in de toestelnaam, dan zit er een simlock op het toestel.

Een voorbeeld:
- Wanneer de toestelnaam ‘Vodafone Nokia Lumia 610 Black Prepaid’ is, heeft het toestel een simlock van Vodafone.
- Wanneer de toestelnaam ‘Apple iPhone 6’ is, zit er geen simlock op aangezien er geen provider in de naam wordt genoemd.

Wat is het verschil tussen een losse GSM en een GSM met abonnement?

Een losse GSM is een GSM toestel zonder abonnement. Wanneer u een losse GSM hebt besteld, ontvant u van ons alleen een mobiele telefoon. U kunt in principe elke simkaart met uw mobiele telefoon gebruiken.

Alleen de toestellen met een providernaam in de naam van het toestel zijn voorzien van een simlock. Dit houdt in dat deze toestellen alleen werken met een simkaart van de desbetreffende provider.

Hoe lang is een aanbieding geldig?

Alle aanbiedingen met een abonnement op onze website zijn slechts voor een bepaalde termijn geldig. Meestal is dit tot het einde van de maand. Het is van groot belang dat het contract, volledig ingevuld en voorzien van de juiste kopieën, voor het einde van de aanbieding in ons bezit is. De einddatum van de aanbieding wordt op het contract aangegeven.

Indien wij het contract later ontvangen kan het zijn dat de aanbieding is verlopen en dat er nieuwe voorwaarden gelden voor het gekozen abonnement. Uiteraard proberen wij wel contact met u op te nemen om u de nieuwe aanbiedingsvoorwaarden voor te leggen.

Wij adviseren om alle documenten zo spoedig mogelijk terug te zenden en niet te wachten tot het einde van de maand. Niet alleen geniet u dan het snelst van uw nieuwe abonnement. U verkleint hiermee ook het risico dat u niet meer kunt profiteren van de scherpe aanbieding.

Alles wat je moet weten over nummerbehoud

Samenvattend gaat nummerbehoud als volgt in zijn werk:
- U vult de benodigde gegevens in op het contract;
- GSMEasy.nl regelt de overstap van uw nummer en zegt uw oude abonnement op;
- U krijgt bericht van uw nieuwe provider wanneer het nummer overgezet wordt;
- U blijft tot die datum gebruikmaken van uw oude simkaart;
- Uw oude simkaart stopt met werken op de datum van het nummerbehoud;
- U zet je toestel uit, plaatst de nieuwe simkaart in het toestel, zet deze weer aan en maakt gebruik van uw nieuwe abonnement en eigen nummer.
 
Wanneer geldt nummerbehoud?
Nummerbehoud vraagt u aan wanneer u een abonnement neemt bij een andere provider dan de provider van je huidige abonnement en u uw eigen nummer mee wilt nemen.
Wanneer u een ander abonnement neemt van dezelfde provider als u nu hebt, heet dat verlengen. Nummerbehoud is dan overbodig, want u verlengt gewoon uw eigen nummer.

Wat kost nummerbehoud?
Nummerbehoud is altijd gratis bij GSMEasy.nl.

Moet ik zelf mijn huidige abonnement opzeggen of gaat dat automatisch?
Wij regelen alles voor u. Wij zeggen uw huidige abonnement op en zorgen er tegelijkertijd voor dat uw nummer overgezet wordt op de datum dat uw nieuwe abonnement start. Zo blijft u dus gewoon bereikbaar.

Wat moet ik ondernemen voor nummerbehoud?
Bij uw contract ontvangt u het gedeelte nummerbehoud. Vul dit contract volledig en correct in, stuur het op en wij regelen de aanvraag voor u. Hierna ontvangt u vanuit de provider de definitieve bevestiging en overgangsdatum van uw telefoonnummer.

Wanneer gaat mijn nummerbehoud in?
U krijgt vanuit uw nieuwe provider een bericht over de datum waarop uw nummer wordt overgezet. Op die dag heeft u geen bereik meer met uw oude abonnement en vanaf dat moment plaatst u de simkaart van uw nieuwe provider in uw toestel waarna u weer gewoon kunt bellen, sms’en en internetten met je eigen nummer en nieuwe abonnement. U dient op deze datum in Nederland te zijn.

Kan ik altijd mijn nummer behouden?
In principe wel. Er zijn twee voorwaarden waaraan u moet voldoen:
- Het nummer moet nog in gebruik zijn (u kunt bijvoorbeeld geen nummer behouden van een abonnement dat al beëindigd is). 
- Daarnaast moet uw huidige abonnement binnen twee maanden aflopen.

Heb ik dubbele kosten wanneer ik gebruikmaak van nummerbehoud?
Nee. U krijgt van de nieuwe provider de datum te horen waarop uw nummer wordt overgezet. Tot die tijd, blijft u gebruikmaken van uw oude abonnement. Zodra deze niet meer werkt, plaatst u de simkaart van uw nieuwe provider in uw telefoon. Op die manier heb je geen dubbele kosten. Maakt u gebruik van je nieuwe simkaart vóór de datum waarop uw nummer overgezet wordt, dan brengt uw nieuwe provider daarvoor extra kosten in rekening.

Wanneer kan ik mijn abonnement verlengen?

U kunt uw abonnement verlengen wanneer u reeds beschikt over een mobiel abonnement en u dit abonnement wenst te behouden bij dezelfde provider.

Wanneer u kunt verlengen hangt af van de afloopdatum van uw huidige contract en de datum waarop uw provider verlenging toelaat.

Wij hebben een speciale tool online staan waarmee u zelf kunt checken of en wanneer u kunt verlengen.
Ga naar de verlengingschecker.

Wat zijn de verzend- en betaalkosten?

Wanneer u een abonnement, toestel of accessoire bestelt, zijn wij genoodzaakt u een bijdrage voor de verzending in rekening te brengen. Deze bijdrage vindt u overzichtelijk terug in de winkelmand tijdens het afronden van uw bestelling. De genoemde kosten zijn exclusief eventuele betaalkosten.

Voor een los toestel en een sim only abonnement:
Geen verzendkosten.

Voor een (gsm +) abonnement per post:
Bij een nieuw abonnement: €3,95
Bij een verlenging: €0,00

Voor een (gsm +) abonnement per koerier:
Bij een nieuw abonnement: €3,95
Bij een verlenging: €0,00

De betaalkosten zijn als volgt:

iDEAL: GRATIS.
Rembours: €1,95.
Creditcard: €3,95 (tot een bedrag van 50 euro, niet mogelijk bij losse toestellen, prepaid en losse accessoires)

Algemene voorwaarden GSMEasy

Op al onze transacties zijn van toepassing de Algemene Verkoop- en Leveringsvoorwaarden van Online Telecom Services zoals gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel onder inschrijfnummer 14 06 58 55. Een afschrift wordt u op verzoek gratis toegezonden of kunt u onder deze tekst downloaden. Alle bestellingen gedaan via GSMEasy (ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Breda onder inschrijfnummer 63 05 81 89) worden uitgevoerd door Online Telecom Services.

Download hier de algemene voorwaarden van Online Telecom Services

Bij het bestellen van een abonnement gaat u tevens akkoord met de algemene voorwaarden van het netwerk:

Algemene voorwaarden T-Mobile
Algemene voorwaarden Vodafone
Algemene voorwaarden Telfort
Algemene voorwaarden KPN
Algemene voorwaarden Hi
Algemene voorwaarden Tele2
Algemene voorwaarden Ben
Algemene voorwaarden Sizz
Algemene voorwaarden Simyo
Algemene voorwaarden hollandnieuwe

Algemene voorwaarden T-Mobile zakelijk
Algemene voorwaarden Telfort Zakelijk
Algemene voorwaarden Vodafone Zakelijk
Algemene voorwaarden KPN Zakelijk Bedrijfsbundel
Algemene voorwaarden KPN Zakelijk Bedrijfsflexibel

Indien u niet over Adobe PDF reader beschikt, download deze dan hier.

3

Neem contact met ons op

Bel naar 0900-GSMEASY

Maandag t/m vrijdag:
09:30 - 17:00 uur

€ 1,- per gesprek + reguliere gesprekskosten

Tweet naar @GSMEasy.nl

Reactietijd via Twitter is ongeveer 2 uur, met uitzondering van de weekenden.

Chat direct met onze klantenservice

Direct antwoord op uw vraag.

Ga naar het contactformulier

Reactietijd via de mail is ongeveer 2 dagen, met uitzondering van de weekenden.