Meest gestelde vragen

Zoek uw antwoord

Contact opnemen

Order status

  • Wat zijn de verzend- en betaalkosten?

    Wanneer u een abonnement, toestel of accessoire bestelt, zijn wij genoodzaakt u een bijdrage voor de verzending in rekening te brengen. Deze bijdrage vindt u overzichtelijk terug in de winkelmand tijdens het afronden van uw bestelling. De genoemde kosten zijn exclusief eventuele betaalkosten.

    Voor een los toestel en een sim only abonnement:
    Geen verzendkosten.

    Voor een (gsm +) abonnement per post:
    Bij een nieuw abonnement: €0,00
    Bij een verlenging: €0,00

    Voor een (gsm +) abonnement per koerier:
    Bij een nieuw abonnement: €0,00
    Bij een verlenging: €0,00

    De betaalkosten zijn als volgt:

    iDEAL: GRATIS.
    Rembours: €1,95.
    Creditcard: €3,95 (tot een bedrag van 50 euro, niet mogelijk bij losse toestellen, prepaid en losse accessoires)

  • Attentiepunten nummerbehoud

    Indien u nummerbehoud aanvraagt betekent dit het volgende:

    - U wisselt van provider en stapt dus over naar een andere provider. Indien u uw nummer wenst te behouden én bij uw huidige provider wenst te blijven dient u een verlenging van uw huidige abonnement aan te vragen (prijzen bij verlenging kunnen anders zijn dan wanneer uw overstapt naar een andere provider met nummerbehoud).
    - U vult alle gegevens zoals het te behouden nummer en uw SIMkaart-nummer correct in tijdens het bestelproces. Op die manier kunnen wij voor u nummerbehoud aanvragen.
    - U ontvangt een nieuwe simkaart van Gsmeasy.nl.
    - Indien u reeds uw huidige mobiele nummer heeft opgezegd bestaat de mogelijkheid dat uw nummer niet meer te behouden is. Om na te gaan wat de mogelijkheden zijn kunt u contact opnemen met uw oude provider.
    - Nadat nummerbehoud is uitgevoerd en uw nummer is overgezet naar de nieuwe provider wordt automatisch uw abonnement bij de oude provider opgezegd en vervallen uw betalingsverplichtingen jegens deze oude provider.
    - Er gelden verschillende voorwaarden en tarieven bij nummerbehoud naar verschillende providers. Klik hierboven op de provider waarnaar u overstapt voor een duidelijk overzicht van de voorwaarden en tarieven.

     

  • Wanneer kan ik mijn abonnement verlengen?

    U kunt uw abonnement verlengen wanneer u reeds beschikt over een mobiel abonnement en u dit abonnement wenst te behouden bij dezelfde provider.

    Wanneer u kunt verlengen hangt af van de afloopdatum van uw huidige contract en de datum waarop uw provider verlenging toelaat.

    Wij hebben een speciale tool online staan waarmee u zelf kunt checken of en wanneer u kunt verlengen.
    Ga naar de verlengingschecker.

  • Ik krijg een betalingsherinnering maar ik heb al betaald?

    Momenteel is er een kleine achterstand in ons betalingssysteem waardoor er onterecht betalingsherinneringen worden verstuurd.

    Indien u dus uw factuur volledig aan ons heeft betaald en toch een betalingsherinnering heeft ontvangen kunt u deze als onverzonden beschouwen.

  • Wanneer komt de koerier?

    Indien u voor een koerierslevering heeft gekozen is de procedure als volgt:

    • Indien u alle gegevens direct heeft ingevuld (dus ook de aanvullende gegevens), zullen wij uw abonnement, indien het product op voorraad is, meteen gaan aanvragen; 
    • Zodra het abonnement is goedgekeurd, ontvangt u hiervan een bevestiging. Wij gaan nu uw koerierslevering samen met het koeriersbedrijf (AMP logistics) definitief inplannen;
    • U ontvangt van AMP logistics een email met hierin een bevestiging van de definitieve afspraak. Indien u deze mail niet heeft gekregen gaat uw leverafspraak helaas niet door.
    • In deze mail kunt u ook nog de afspraak verzetten naar een later tijdstip of het afleveradres aanpassen.
    • AMP stuurt op de ochtend van de levering (rond 8:00) een SMS met hierin een indicatie wanneer de koerier ongeveer bij u voor de deur zal staan.

     

    Mocht u dus geen definitieve bevestiging van AMP hebben gehad dan sturen wij u een e-mail met hierin de reden waarom dat zo is (bijvoorbeeld: er ontbreken gegevens, toestel niet op voorraad). Mocht u het idee hebben dat wij u hierover niet hebben gemailed dan kunt u ons uiteraard altijd even contact met ons opnemen.

  • Ik heb nummerbehoud aangevraagd maar heb een ander nummer gekregen?
    Dit tijdelijke nummer is door uw nieuwe provider toegewijzen en is niet actief. Uw nummer wordt automatisch omgezet naar uw eigen nummer op het moment dat uw nieuwe abonnement officieel in gaat.

  • Mijn bestelde product is niet op voorraad?

    Soms kan een product tijdelijk uitverkocht zijn. Dit komt voor bij zeer scherpe acties. Deze acties worden meer besteld dan verwacht waardoor wij helaas sneller door de voorraad heen zijn dan wij hadden verwacht.

    Over het algemeen krijgen wij nieuwe voorraad binnen na 1 tot 3 werkdagen. Bij diverse merken zoals Apple kan dit oplopen tot 7 werkdagen.

    Wij proberen u uiteraard zo goed mogelijk op de hoogte te houden van de levertijden.

  • Wat voor SIM krijg ik bij mijn bestelling?
    • Bij een verlenging ontvangt u geen nieuwe SIM tenzij u een toestel met nano SIM heeft besteld.
    • Bij een nieuw abonnement zonder toestel (SIM Only) ontvangt u een normale SIM en een micro SIM
    • Bij een nieuw abonnement met toestel kijken wij naar het type toestel en sturen wij u de juiste SIM toe (een iPhone 5 heeft een nano SIM nodig)

    Indien u om wat voor reden een andere SIM wenst dan de SIM die u ontvangen heeft kunt u deze kosteloos bij uw provider aanvragen. Indien u liever heeft dat wij dit voor u regelen kunt u natuurlijk altijd even contact met ons opnemen.

  • Hoe lang duurt het voordat ik antwoord krijg?

    Wij beantwoorden op werkdagen uw vraag binnen 24 uur.

    Indien u sneller antwoord wenst raden wij u aan om tussen 10.00 en 16.00 te bellen met onze telefonische helpdesk.

    Raadpleeg de contactpagina om alle contactmogelijkheden in te zien.

    Let op: momenteel is het erg druk door de Vodafone weekenddeals. Het is daarom mogelijk dat wij iets minder snel antwoord geven op uw vraag. Onze excuses voor het ongemak.

  • Hoe kan ik miij afmelden of aanmelden voor de nieuwsbrief?
    U kunt zich zeer eenvoudig afmelden of aanmelden voor onze nieuwsbrief via de volgende pagina:

    http://www.gsmeasy.nl/nieuwsbrief/

    Ook kunt u ons eventueel mailen om u aan- of af te melden.

     

  • Welke leveringsmogelijkheden zijn er?

    Koerierslevering (snelste levering)
    De koerierslevering van GSMEasy.nl is de gemakkelijkste en snelste manier om uw bestelling in huis te krijgen. Indien we aanvullende informatie nodig hebben, zullen wij contact met u opnemen. De kosten van een koerierslevering zijn €11,95 of gratis bij verlengingen. Deze methode kan niet worden gebruikt voor het bestellen van losse toestellen.
    Zodra uw aanvraag is goedgekeurd, dragen wij het pakket over aan onze koerier, AMP Logistics. Het pakket wordt de volgende dag (m.u.v. zon- en feestdagen) bij u bezorgd. Wilt u het bezorgmoment wijzigen? Dit kan gemakkelijk met de link die u ontvangt zodra het pakket is overgedragen aan de koerier.
    Hieronder leest u hoe de levering per koerier verder in zijn werk gaat:
    1. De koerier komt bij u aan de deur en legitimeert zich.

    2. De koerier controleert uw opgegeven legitimatiebewijs en overige documenten*

    3. Om uw rekeningnummer te controleren plaatst u een pintransactie van €0,01 (indien u heeft gekozen voor remboursbetaling en dit bedrag is hoger dan €0,00 betaalt u alleen het remboursbedrag)*

    4. U doorloopt samen met de koerier nogmaals het contract mobiele telefonie waarna u dit digitaal ondertekent.

    5. Zodra alles in orde is, ontvangt u van de koerier uw bestelling.

    Let op, de legitimatiegegevens en bankpas moeten overeenkomen met de gegevens die u opgegeven hebt. Het is daarom belangrijk dat u zelf aanwezig bent om het contract te ondertekenen. Wanneer de gegevens niet overeenkomen, mag de koerier het pakket niet afgeven en wordt het pakket naar ons retour gestuurd.

    Postlevering
    
Indien u voor post kiest, ontvangt u per e-mail en per post uw contract. Nadat u uw contract heeft ingevuld en geretourneerd (dit kan per post, mail of fax), sturen wij binnen enkele dagen uw bestelling via aangetekende post toe. Mocht de verzending onverhoopt toch langer gaan duren, zullen wij u hiervan op de hoogte houden.

    De postlevering wordt per PostNL pakketpost naar u verstuurd. Er dient altijd getekend te worden voor deze PostNL levering. De kosten van een postlevering zijn €6,95 of gratis bij verlengingen en losse toestellen.

    Bent u niet thuis op het opgegeven afleveradres om het pakket in ontvangst te nemen? Dan kunt u de zending binnen twee weken afhalen op het dichtstbijzijnde PostNL afhaalkantoor. U ontvangt hiervoor een kennisgeving in de brievenbus. Via onze orderstatus mailing ontvangt u tijdig de verzendcode zodat u de zending altijd online kunt volgen.

De factuur van uw bestelling wordt per mail verstuurd na de levering. Deze factuur heeft ook een BTW-specificatie. De factuur is belangrijk voor eventuele garantie, dus bewaar deze goed.

  • Kan ik de kleur van mijn toestel nog aanpassen?

    Dit verschilt per situatie:

    • Indien u uw bestelling al geleverd heeft gekregen kan dit alleen nog indien het toestel ongebruikt en verzegeld in het doosje zit. U kunt dan via de klantenservice het toestel laten omwisselen.
    • Indien uw bestelling nog niet geleverd is en de koerier of de postbode ook nog niet onderweg is dient u zo spoedig mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice.
    • Indien de koerier of postbode op dit moment onderweg is kunt u het beste de bestelling gewoon aannemen en na het het in ontvangst nemen contact met onze klantenservice opnemen om het toestel om te wisselen. Let op: open het doosje niet, wij accepteren alleen toestellen nieuw en ongebruikt in het doosje.
  • Ondertekenen van uw contract

    Ondertekenen doet u digitaal met iDEAL of SMS

    Vanaf 1 januari 2016 is het bij GSMEasy mogelijk om uw abonnement direct te ondertekenen via iDEAL of met een sms'je. Dat betekent niet alleen minder gedoe voor u, maar ook een snellere afhandeling van uw bestelling.


    Hoe werkt iDEAL verificatie (alleen nieuwe abonnementen)?

    Indien u voor uw bestelling moet betalen ondertekend u met uw iDEAL betaling automatisch uw abonnement. Indien u niets hoeft bij te betalen vragen we u een iDEAL betaling een eurocent te doen waardoor uw abonnement ook automatisch zal worden ondertekend. Een handtekening zetten is dus niet meer nodig.


    Hoe werkt SMS-verificatie (alleen abonnement verlengingen)?

    U vult tijdens het bestellen uw te verlengen mobiele nummer in en ontvangt van ons een sms'je. In dit bericht staat een code van 4 cijfers die u dient in te vullen in het bestelformulier. Voila, uw bestelling is ondertekend!


    Is het echt allemaal zo makkelijk als hierboven geschetst?

    Ons technische en juridische team hebben hard samengewerkt om deze, volledig rechtsgeldige, manieren van ondertekenen zo simpel en handig mogelijk voor u te maken. En dat is gelukt, want de ouderwetse manier van papieren insturen en ondertekenen is hiermee volledig verbannen.


    Is het veilig?

    Bij een iDEAL ondertekening dient de naam waarop u het abonnement bestelt overeen te komen met de houder van de bankrekening waarmee u de betaling uitvoert. Dat kan alleen het geval zijn indien u gebruik heeft gemaakt van uw PIN-code en/of login van uw internetbankieren en dus is dit een veilige en rechtsgeldige manier van ondertekenen. Voor SMS verlengen gaat op dat de unieke code naar uw eigen 06 nummer zal worden verstuurd en alleen u dus de code kunt verifieeren, waarmee ook deze methode weer bijzonder veilig is.