Klantenservice

Vind snel een antwoord op uw vraag

2

Zoek zelf uw antwoord

Gebruik onze zoekfunctie

Uw antwoord

Voorraadstatus

Het kan voorkomen dat een toestel niet op voorraad is. Dit vermelden wij bij het toestel. Zo kan je controleren of een toestel direct leverbaar is of niet. Natuurlijk is het wel mogelijk om alvast een bestelling te plaatsen voor een toestel dat niet op voorraad is. Je wordt door ons per e-mail op de hoogte gehouden over de status van de bestelling en de te verwachte levertijd van het toestel.

Levertijd

Heb je een toestel besteld dat niet op voorraad is? Dan kan het voorkomen dat de gekozen aanbieding niet meer geldig is op het moment dat het toestel leverbaar is. In dat geval, kijken wij samen met jou  naar een passende aanbieding. We informeren je via onze orderstatuspagina als het bestelde toestel niet op voorraad is. Als je de order wilt annuleren, kan je contact opnemen met de klantenservice. Geaccepteerde orders worden uiterlijk binnen 30 dagen uitgeleverd.

Bestellen vanuit België

Helaas kan je niet vanuit België een bestelling plaatsen. Contracten bij providers kunnen wij namelijk alleen aansluiten op adressen in Nederland. Ook het afleveren van je pakket kan alleen op een adres in Nederland.

Benodigde documenten bij aanvragen abonnement

Om de aansluiting van je mobiele abonnement compleet te maken, controleren wij altijd jouw gegevens. Iedere provider heeft zijn eigen regels omtrent het accepteren van een buitenlands legitimatiebewijs. Wij zijn aan deze regels gebonden. In dit PDF-bestand vind je alle eisen die door de providers worden gesteld bij het aanvragen van een abonnement.

Nummerbehoud bij een nieuw abonnement

Als het abonnement bij jouw huidige provider binnen 4 maanden afloopt, is het mogelijk om nummerbehoud aan te vragen voor een nieuw T-Mobile of KPN-abonnement. Als je over wilt stappen naar Vodafone, Tele2, hollandsnieuwe, Telfort, Ben of Simyo, dan is het 2 maanden voor de einddatum van jouw huidige abonnement mogelijk om over te stappen. Nummerbehoud moet minimaal één maand van tevoren worden aangevraagd in verband met de opzegtermijn. Wanneer je zelf al bij de provider hebt opgezegd, geldt deze opzegtermijn niet en kan het nummerbehoud eerder plaatsvinden. Het te behouden nummer dient nog wel minimaal een week actief te zijn.

Bij goedkeuring van het nummerbehoud, gaat het nieuwe abonnement in op de dag dat jouw oude abonnement niet meer bereikbaar is. De aangevraagde datum vind je op de factuur die je van ons ontvangt achter 'ingangsdatum'. De provider zet ook jouw huidige contract automatisch stop en houdt je op de hoogte van de datum waarop jouw telefoonnummer wordt overgezet. Bij nummerbehoud wordt het te behouden telefoonnummer altijd overgezet op werkdagen.

Als je overstapt op een smartphone met een ander type simkaart, is het mogelijk om na ontvangst van de nieuwe smartphone een simkaartwissel aan te vragen bij jouw huidige provider. Je kunt dan direct gebruikmaken van de nieuwe telefoon in combinatie met jouw huidige abonnement. Wanneer je een simkaartwissel aanvraagt willen wij je vriendelijk verzoeken het nieuwe simkaartnummer ook aan ons door te geven. Wij kunnen er dan voor zorgen dat de nieuwe provider beschikt over het nieuwe simkaartnummer voor het nummerbehoud.

Algemene voorwaarden GSMEasy.nl

Je kan onze algemene voorwaarde hier bekijken.

Privacy Statement

Privacy
Wij respecteren de privacy van alle gebruikers van onze website en dragen er zorg voor dat de persoonlijke informatie die jij ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken jouw gegevens om een bestelling zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Voor het overige zullen wij deze gegevens uitsluitend gebruiken met jouw toestemming. Wij zullen jouw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zullen deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die betrokken zijn bij het uitvoeren van de bestelling.

Waar gebruiken wij de verzamelde gegevens voor?
Als je een bestelling plaatst, hebben wij jouw naam, e-mailadres, afleveradres en eventueel legitimatie- en bankgegevens en de gegevens van jouw huidige mobiele telefoonaanbieder nodig om de bestelling uit te voeren en je van het verloop daarvan op de hoogte te houden.

Met jouw toestemming gebruiken wij jouw gegevens om je te informeren over de ontwikkeling van de website en over speciale aanbiedingen en acties. Als je hier niet langer prijs op stelt, kun je ons dat laten weten door een e-mail te sturen naar onze klantenservice. Ook kun je je altijd eenvoudig voor onze nieuwsbrief afmelden middels de link onderin de email.

Wij verkopen jouw gegevens niet
Wij zullen jouw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zullen deze uitsluitend aan partners ter beschikking stellen die betrokken zijn bij het uitvoeren van de bestelling. Onze werknemers en door ons ingeschakelde partijen zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van jouw gegevens te respecteren. Jouw persoonlijke gegevens zijn veilig bij ons.

Wij waarderen het vertrouwen dat je in ons stelt en wij zullen daarom uiterst zorgvuldig met jouw gegevens omgaan. Wij verzamelen geen namen of andere gegevens die iets zeggen over de identiteit van de bezoekers van onze website. We gebruiken jouw IP adres uitsluitend voor de verwerking van problemen met onze server en voor de administratie van onze websites. Tevens maken wij over onze hele website gebruik van een SSL-verbinding. Dit betekent dat alle gegevens die je via de website naar ons verstuurd, versleuteld verzonden worden.

Cookies

Cookies zijn kleine stukjes informatie die door jouw browser worden opgeslagen op de computer. Wij gebruiken cookies om jou te herkennen bij een volgend bezoek. Cookies stellen ons in staat om informatie te verzamelen over het gebruik van onze diensten en deze te verbeteren en aan te passen aan de wensen van onze bezoekers. Onze cookies geven informatie met betrekking tot persoonsidentificatie. Je kunt jouw browser zo instellen dat je tijdens het winkelen bij ons geen cookies ontvangt.

Indien je nog vragen hebt over ons privacy statement, dan kun je een e-mail sturen naar onze klantenservice. Ook kun je schriftelijk met ons in contact treden door te schrijven naar: Postbus 155, 2260 AD Leidschendam. Onze klantenservice helpt je vervolgens verder als je informatie nodig hebt over jouw gegevens of als je deze wilt wijzigen. Je hebt nadrukkelijk het recht op correctie of verwijdering van jouw gegevens.

Opnemen telefoongesprekken

Telefoongesprekken kunnen met het oog op het verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening, training, coaching en beoordeling van medewerkers worden opgenomen. Deze opnamen van telefoongesprekken worden zodanig beveiligd en bewaard dat deze niet toegankelijk zijn voor onbevoegden. De opnamen van telefoongesprekken worden na korte tijd vernietigd.

Betaalmogelijkheden

Bij een los toestel kan je in het bestelformulier kiezen uit de volgende betaalmethoden:

Remboursbetaling:
Betaling aan de postbode bij aflevering (tot maximaal € 850,-).
Als het bedrag hoger is dan € 500,- wordt het pakket direct naar een postkantoor of afhaalpunt bij jou in de buurt verzonden. Het is dan niet mogelijk om het pakket te laten leveren op een door jou gekozen afleveradres.

Vooruitbetaling via iDEAL:
Online betaling via de betaalomgeving van jouw eigen bank.

Verzendkosten

De verzendkosten voor het versturen van je bestelling zijn afhankelijk van de verzendmethode die je kiest.

De verzendkosten van jouw bestelling met PostNL zijn € 6,95 per bestelling. Kies je voor het gemak van een rembourszending (betaling aan de postbode bij aflevering) dan wordt er € 11,90 verzendkosten in rekening gebracht. Bij een sim only-abonnement is verzending gratis. Bestellingen voor een los toestel of sim only-abonnement kunnen helaas niet per koerier verzonden worden. Voor een 24-uurslevering of levering op maat van Vodafone betaal je € 12,95 verzendkosten.

Vragen over een factuur

Je maandelijkse facturen inzien kan via je persoonlijke account van de betreffende provider. Het kan voorkomen dat de eerste factuur hoger of lager uitvalt dan je had verwacht. Dit kan komen door de aansluitkosten die de provider in rekening brengt of omdat je voor een 'gebroken' maand betaalt. Dit laatste houdt in dat je gefactureerd wordt vanaf de datum dat jouw abonnement ingaat tot het einde van die maand óf tot het einde van de daaropvolgende maand.

Heb je toch nog vragen over je factuur? Stuur dan een mail met een duidelijke omschrijving van je vraag en de betreffende factuur naar factuurvraag@mobiel.nl. Wij nemen je vraag zo snel mogelijk in behandeling en streven ernaar om je binnen 3 dagen van een reactie te voorzien.

Wet Financieel Toezicht

De verkoop van abonnementen met een smartphone valt sinds 1 januari 2017 onder de Wet op het Financieel Toezicht (Wft). Dit houdt in dat alle mobiele providers, en ook wij, hierdoor voortaan melden dat geld lenen geld kost. Maar maak je geen zorgen, want bij ons betaal je altijd 0% rente en heb je geen extra kosten als je in termijnen betaalt.

Voorbeeld krediettabel:
Bij ieder abonnement met smartphone krijg je een krediettabel te zien. In onderstaand voorbeeld zie je wat de totale toestelkosten kunnen zijn, hoeveel je dan eenmalig betaalt, het totale kredietbedrag, het termijnbedrag en de duur van de overeenkomst. Hier zie je ook dat je altijd 0% rente betaalt en er dus geen extra kosten in rekening gebracht worden.

Totale toestelkosten Eenmalige betaling Totaal kredietbedrag Termijnbedrag Duur overeenkomst Rente
€ 770,- € 122,- € 648,- € 27,- 24 maanden 0 %

Smartphone afbetalen in termijnen:
Bij een mobiel abonnement kan je er voor kiezen om je smartphone af te betalen in maandelijkse termijnen. Bij het afbetalen van je smartphone in termijnen ga je vaak een betalingsverplichting aan van 24 maanden. Het is goed om je hier bewust van te zijn voordat je het abonnement afsluit, zodat je op een verantwoorde manier je geld besteedt. Vandaar dat wij verplicht nagaan of het volgens het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting voor jou verantwoordelijk is om een abonnement met smartphone af te sluiten. We stellen je een aantal vragen: wat je gezinssamenstelling is, wat je inkomen per maand is en wat je woonlasten zijn. Dit wordt een inkomens- en lastentoets genoemd.

Geen inkomens- en lastentoets:
Is je aanvraag geweigerd of wil je liever niet de vragen over je gezinssamenstelling, maandinkomen en woonlasten beantwoorden? In dat geval kan je er voor kiezen om (een deel van) je smartphone direct af te betalen zodat de lening onder de € 250,- blijft. Zorg ervoor dat je een toestelbundel van maximaal € 10,- per maand selecteert. Tijdens het kiezen van een abonnement zie je in de samenvatting van het abonnement wat het maandelijkse bedrag voor je toestelbundel is en hoeveel je eenmalig bijbetaalt. Je toestelbundel wijzig je eenvoudig door de bijbetaalprijs omhoog of omlaag bij te stellen.

Procedure levering PostNL

Een levering via PostNL is bij iedere bestelling mogelijk. De procedure voor PostNL-levering is als volgt:

  1. Je vult het aanvraagformulier in en selecteert hoe je wilt betalen. Klik op "verstuur de aanvraag"
  2. In de bedankpagina kun je het benodigde contract printen. Dit ontvang je ook per e-mail.
  3. e ondertekent dit contract voor akkoord en stuurt dit samen met een kopie van je legitimatiebewijs naar ons terug. Daarnaast ontvangen wij ter verificatie van het rekeningnummer ook de betaling graag per iDEAL. Kies je voor iDEAL-verificatie, is het terugsturen van een getekend contract niet nodig.
  4. Je ontvangt van ons een bevestigingsmail over de ontvangst van het contract.
  5. Wij verwerken jouw order en sturen het pakket naar je op. Je ontvangt hierover een e-mail met daarin de barcode waarmee je het pakket kunt volgen via de website van PostNL.
  6. Jijzelf, of een gemachtigde, neemt het pakket in ontvangst en betaalt het eventueel bij te betalen bedrag aan de postbode. Let op: je kunt dit bedrag bij remboursbetaling alleen contant betalen aan de postbode. Pinnen is helaas niet mogelijk.
  7. Als je niet thuis bent tijdens bezorging, wordt het pakket een tweede keer aangeboden. Ben je bij de tweede poging ook niet thuis, zal de koerier een bericht achterlaten waarmee je het pakket kunt afhalen bij een afhaallocatie in jouw buurt.

Let op: het is helaas niet mogelijk om bij de bestelling aan te geven dat het pakket direct geleverd dient te worden bij een postkantoor of afhaalpunt in de buurt. Het is wel mogelijk om een ander afleveradres bij de bestelling op te geven.

Betaalmogelijkheden levering PostNL

Vooruitbetaling via iDEAL: online betaling via de betaalomgeving van jouw eigen bank. Zodra jouw betaling is voldaan ontvangen wij direct terugkoppeling. Jouw order wordt verzonden zodra wij het bedrag ontvangen hebben en het abonnement is aangesloten.

Online je pakket volgen

Als je hebt gekozen voor verzending met PostNL, ontvang je van ons na afronding van je bestelling een e-mail met een Track & Trace code. Met deze code kan je online volgen waar je pakket is. De code kan je invoeren op de website van PostNL. Klik hier voor het volgen van je pakket.

Afwezig tijdens levering

Als je niet thuis bent op het moment dat de bezorger langskomt met je pakketje, probeert hij het de volgende dag nog een keer. Als je bij de tweede poging weer niet thuis bent, legt de bezorger het pakket bij een postkantoor of afhaalpunt voor je klaar. De postbode laat in dit geval een bericht voor je achter in de brievenbus met de afhaallocatie. Vanaf de volgende werkdag kan je het pakket afhalen op deze locatie. Binnen twee weken is het pakket hier af te halen. Als je het pakket op gaat halen, moet je een geldig legitimatiebewijs bij je hebben en het afhaalbewijs.

Let op: als het pakket op vrijdag voor de tweede keer niet aangenomen wordt, kan je het pas op maandag afhalen op het postkantoor of afhaalpunt.

Postbus als factuur- of afleveradres

Bij het plaatsen van een bestelling is het helaas niet mogelijk om een postbus op te geven als factuuradres. Door de provider wordt een postbus helaas niet geaccepteerd. Daarnaast is het ook niet mogelijk om een postbus te gebruiken als afleveradres.

Vermissing pakket

Het kan voorkomen dat je pakket vermist raakt in het postproces. Als dit gebeurt, starten wij een onderzoek bij PostNL. Om dit onderzoek te kunnen starten hebben wij een getekende verklaring van je nodig. Wij verzoeken je de volledige verklaring in te vullen, te ondertekenen en te versturen per post of e-mail aan het in de verklaring genoemde adres. Wij verzoeken je om in het onderwerp 'PostNL onderzoek ordernummer' met het betreffende ordernummer te vermelden. Vergeet niet om het formulier met pen te ondertekenen. Een digitale ondertekening is helaas niet geldig. Na de start van het onderzoek houden wij je op de hoogte houden van de onderzoeksresultaten. Klik hier om het formulier te downloaden.

Afhaal opties

Het is niet mogelijk om je bestelling af te halen.

Ruilen of annuleren los toestel

Je hebt het recht om binnen 14 dagen te herroepen. Om je product te kunnen retourneren dien je aan een aantal voorwaarden te voldoen:

Binnen 14 dagen na ontvangst van het product, kan je van de koop afzien. Het product retourneren kan in de 14 dagen na het afzien van de bestelling. Bij een bestelling van meerdere producten die niet tegelijkertijd afgeleverd worden, gaat de termijn in na ontvangst van het laatste product van de bestelling. Het toestel moet compleet en onbeschadigd in de originele verpakking teruggestuurd worden. Je mag het product alleen uitpakken of gebruiken om de aard, kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Bij constatering van een verdergaand gebruik dan noodzakelijk om de aard, kenmerken en werking vast te stellen, brengen wij een schadevergoeding in rekening. Afhankelijk van de conditie van het herroepen product, stellen wij het bedrag vast. Dit bedrag is maximaal de nieuwprijs van het losse toestel. Als je het toestel wilt ruilen voor een ander, voeg je een schriftelijk bericht toe aan het retour gezonden pakket met daarin het merk, type en de versie van het toestel dat je wilt hebben, vermeld. Dan nemen we contact met je op. Als wij jouw pakketje hebben ontvangen en de gewenste smartphone is op voorraad, ontvang je binnen 2 werkdagen je nieuwe telefoon. Nadat wij het geretourneerde toestel hebben ontvangen en geïnspecteerd, ontvang je een bevestiging van de herroeping via de mail. Zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na de herroeping en ontvangst van het toestel (of nadat is aangetoond dat deze is geretourneerd) krijg je je geld terug. Eventuele waardevermindering kan in rekening gebracht worden. Als aan alle voorwaarden voldaan is, krijg je het gehele aankoopbedrag, inclusief verzendkosten, terug. Wij betalen je terug op dezelfde manier als waarop jij de bestelling hebt betaald.  Als je een iPhone wilt retourneren, dien je de 'Find My iPhone-functie' uit te schakelen en moet de inhoud op de iPhone volledig gewist worden. Ook moet je het toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen voordat je het terugstuurt. Als wij de iPhone retour ontvangen zonder dat dit gedaan is, is het helaas niet mogelijk om het toestel te ruilen of te annuleren. Voor meer informatie over het terugzetten van een iPhone naar de fabrieksinstellingen verwijzen we je graag naar:http://support.apple.com/kb/PH2702?viewlocale=nl_NL Wis bij een smartphone van Samsung een eventueel ingesteld Samsung-account. (via instellingen; back-up maken en resetten; fabrieksgegevens herstellen; alles verwijderen). Een actief Samsung-account zorgt namelijk voor een extra beveiliging, wat het toestel vergrendelt voor andere gebruikers. Wij kunnen het toestel dan niet in behandeling nemen.

Voor het herroepen van je bestelling kan je het modelformulier voor herroeping gebruiken. Dit is niet verplicht, een melding via e-mail (info@mobiel.nl) of telefoon (070-3010301) is ook mogelijk, vermeld hierbij de productna(a)m(en), bestel- en ontvangstdatum, je naam en adres. Modelformulier voor herroeping

Pakker retourneren
Je kunt het pakket retourneren naar het volgende adres:
Websend BV
Antwoordnummer 10024
2260 VB
Leidschendam

Vraag altijd om een verzendbewijs en bewaar dit verzendbewijs goed. Retourneren aan het antwoordnummer is kosteloos. Wij adviseren wel om te zorgen voor een onherkenbare verpakking, bijvoorbeeld een bruine doos. 

Ruilen of annuleren abonnement met toestel

Je hebt het recht om binnen 14 dagen te herroepen. Om je abonnement met toestel te kunnen retourneren dien je aan zelfde voorwaarden te voldoen als het retourneren van een los toestel of accessoires. (Zie 'Ruilen of annuleren los toestel') Hierop zijn een paar belangrijke uitzonderingen:

Bij een abonnement met toestel gaat de termijn van 14 dagen bedenktijd in op de dag na ontvangst van het toestel.  Bij het herroepen van een abonnement met toestel, worden de gemaakte kosten voor afgenomen diensten (o.a. gesprekskosten en dataverbruik) in rekening gebracht door de provider. Afhankelijk van het verbruik wordt dit bedrag vastgesteld. Bij de annulering van jouw abonnement treden wij op als bemiddelaar. De provider waar je de overeenkomst mee gesloten hebt, is uiteindelijk verantwoordelijk voor de daadwerkelijke annulering ervan.

Voor het herroepen van je bestelling kan je het modelformulier voor herroeping gebruiken. Dit is niet verplicht, een melding via e-mail (info@mobiel.nl) of telefoon (070-3010301) is ook mogelijk, vermeld hierbij de productna(a)m(en), bestel- en ontvangstdatum, je naam en adres. Modelformulier voor herroeping

Pakker retourneren
Je kunt het pakket retourneren naar het volgende adres:
Websend BV
Antwoordnummer 10024
2260 VB
Leidschendam

Vraag altijd om een verzendbewijs en bewaar dit verzendbewijs goed. Retourneren aan het antwoordnummer is kosteloos. Wij adviseren wel om te zorgen voor een onherkenbare verpakking, bijvoorbeeld een bruine doos. 

Ruilen of annuleren accessoires

Je hebt het recht om binnen 14 dagen te herroepen. Om je accessoires te kunnen retourneren dien je aan een aantal voorwaarden te voldoen:

De accessoire(s) retourneren kan in de 14 dagen nadat je de bestelling hebt geannuleerd. Bij een bestelling van meerdere producten die niet tegelijkertijd afgeleverd worden, gaat de termijn in na ontvangst van het laatste product van de bestelling. Het product moet compleet en onbeschadigd in de originele verpakking teruggestuurd worden. Je mag de accessoire alleen uitpakken of gebruiken om de aard, kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Bij constatering van een verdergaand gebruik dan noodzakelijk om de aard, kenmerken en werking vast te stellen, brengen wij een schadevergoeding in rekening. Afhankelijk van de conditie van het herroepen product, stellen wij het bedrag vast. Dit bedrag is maximaal de nieuwprijs van de accessoire. Als je de accessoire wilt ruilen voor een ander, voeg je een schriftelijk bericht toe aan het retour gezonden pakket met daarin het merk, type en de versie van de accessoire die je wilt hebben, vermeld. Dan nemen we contact met je op. Nadat wij het geretourneerde accessoire hebben ontvangen en geïnspecteerd, ontvang je een bevestiging van de herroeping via de mail. Zo snel mogelijk, uiterlijk 14 dagen na de herroeping en ontvangst van de accessoire óf nadat je hebt aangetoond de producten te hebben geretourneerd, krijg je je geld terug. Wij betalen je terug op dezelfde manier als waarop jij de bestelling hebt betaald. Eventuele waardevermindering kan in rekening gebracht worden. Als aan alle voorwaarden voldaan is, krijg je het gehele aankoopbedrag, inclusief verzendkosten, terug.

Voor het herroepen van je bestelling kan je het modelformulier voor herroeping gebruiken. Dit is niet verplicht, een melding via e-mail (info@mobiel.nl) of telefoon (070-3010301) is ook mogelijk, vermeld hierbij de productna(a)m(en), bestel- en ontvangstdatum, je naam en adres. Modelformulier voor herroeping

Pakker retourneren
Je kunt het pakket retourneren naar het volgende adres:
Websend BV
Antwoordnummer 10024
2260 VB
Leidschendam

Vraag altijd om een verzendbewijs en bewaar dit verzendbewijs goed. Retourneren aan het antwoordnummer is kosteloos. Wij adviseren wel om te zorgen voor een onherkenbare verpakking, bijvoorbeeld een bruine doos. 

Ruilen of annuleren sim only-abonnement

Je hebt het recht om binnen 14 dagen te herroepen. De termijn van 14 dagen gaat in na ondertekening van je contract. Bij het herroepen van een sim only-abonnement, worden de gemaakte kosten voor afgenomen diensten (o.a. gesprekskosten en dataverbruik) in rekening gebracht door de provider. Afhankelijk van het verbruik wordt dit bedrag vastgesteld. Bij de annulering van jouw sim only-abonnement treden wij op als bemiddelaar. De provider waar je de overeenkomst mee gesloten hebt, is uiteindelijk verantwoordelijk voor de daadwerkelijke annulering ervan.

Voor het herroepen van je bestelling kan je het modelformulier voor herroeping gebruiken. Dit is niet verplicht, een melding via e-mail (info@mobiel.nl) of telefoon (070-3010301) is ook mogelijk, vermeld hierbij de productna(a)m(en), bestel- en ontvangstdatum, je naam en adres. Modelformulier voor herroeping

Pakker retourneren
Je kunt het pakket retourneren naar het volgende adres:
Websend BV
Antwoordnummer 10024
2260 VB
Leidschendam

Vraag altijd om een verzendbewijs en bewaar dit verzendbewijs goed. Retourneren aan het antwoordnummer is kosteloos. Wij adviseren wel om te zorgen voor een onherkenbare verpakking, bijvoorbeeld een bruine doos. 

Klanttevredenheid vinden wij erg belangrijk. Mocht je toch een opmerking of klacht hebben, horen wij dat natuurlijk graag. Dan doen wij er alles aan om jou alsnog tevreden te stellen. 

Als je klachten of suggesties hebt over onze dienstverlening of producten, kan je contact opnemen met onze klantenservice. Deze is 7 dagen per week bereikbaar. Je kunt je klacht richten aan de klantenservice. support@gsmeasy.nl

Je kunt jouw klacht / geschil ook voorleggen aan een geschillencommissie. Dit kan via www.sgc.nl. Ook kun je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform. Dit is mogelijk op http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Openingstijden klantenservice

Onze klantenservice is 5 dagen per week bereikbaar.
Maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 16.00 uur via 0900-GSMEASY (0900-4763279), €1 per gesprek.
Via mail zijn we altijd bereikbaar: support@gsmeasy.nl

Garantieprocedure (IMEI-check)

Per fabrikant kan de reparatieprocedure verschillen. Stuur het IMEI-nummer van jouw smartphone naar support@gsmeasy.nl, wij geven dan door wat je moet doen. Het bijbehorende garantie- en reparatietraject wordt dan helder uitgelegd. Let op: voer alleen de cijfers in van de IMEI-code. Eventuele leestekens zoals '/' of '-'hoef je niet in te vullen.

Als je een Samsung-smartphone hebt, kan je een Samsung Servicepunt bezoeken. Klik hier om een servicepunt van Samsung bij jou in de buurt te zoeken. Wij raden je aan om de aankoopfactuur van je smartphone mee te nemen naar het servicepunt.

Verwijder geen accessoires van de smartphone als dat normaal niet mogelijk is, zoals bijvoorbeeld een vaste achterkant of accu. Controleer of je de simkaart en eventuele geheugenkaart uit de smartphone hebt gehaald voor je deze opstuurt naar het reparatiecentrum.

Als je een screenprotector op je beeldscherm hebt wordt deze tijdens de reparatie van je smartphone afgehaald. Deze kun je later niet meer opnieuw opplakken. Houd er ook rekening mee dat alle gegevens van je telefoon worden verwijderd. Het reparatiecentrum maakt geen back-up van de gegevens op je smartphone. Maak dus zelf een back-up voordat je het toestel ter reparatie verstuurt.

Defecte smartphone binnen 14 dagen

Als je binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling ontdekt dat de smartphone kapot is, kan je hem meteen omruilen voor een nieuwe. Als de meegeleverde accessoires het probleem niet veroorzaken, krijg je bij je nieuwe smartphone de oorspronkelijke accessoires terug. Om te controleren of je de defecte smartphone kunt ruilen, kan je het IMEI-nummer sturen naar support@gsmeasy.nl.

Om het kapotte toestel meteen om te kunnen ruilen, moet je het volgende doen:

  1. Zorg dat wij de smartphone binnen 15 dagen retour ontvangen hebben.
  2. Stuur het toestel compleet, in nieuwstaat en in de onbeschadigde productverpakking terug. Pak de smartphone alleen uit om te beoordelen of het product naar behoren functioneert.
  3. Stuur de smartphone in een deugdelijk en neutraal pakket terug.
  4. Voeg een schriftelijk bericht toe met daarin het ordernummer en een klachtomschrijving van het kapotte toestel. 
  5. Schakel bij een iPhone de 'Find My iPhone'-functie uit. Wis de volledige inhoud van de iPhone en zet het toestel terug naar de fabrieksinstellingen voor je hem terugstuurt. Als dit niet gedaan is, is het niet mogelijk direct om te ruilen voor een nieuwe. Voor meer informatie over het terugzetten van een iPhone naar de fabrieksinstellingen, ga naar http://support.apple.com/kb/PH2702?viewlocale=nl_NL
  6. Wis bij een smartphone van Samsung een eventueel ingesteld Samsung-account. (via instellingen; back-up maken en resetten; fabrieksgegevens herstellen; alles verwijderen). Een actief Samsung-account zorgt namelijk voor een extra beveiliging, wat het toestel vergrendelt voor andere gebruikers. Wij kunnen het toestel dan niet in behandeling nemen.

N.B. Er geldt een uitzondering voor defecte smartphones die niet meer inschakelen of waarbij het touchscreen niet reageert. Vanzelfsprekend is het in deze gevallen onmogelijk de inhoud van de smartphone te wissen.

Als je aan bovenstaande voorwaarden voldoet kun je het pakket terugsturen naar: 

Websend BV
T.a.v. afdeling retouren
Antwoordnummer 10024
2260 VB Leidschendam

Bewaar je verzendbewijs goed. Retourneren naar het antwoordnummer is gratis. Wij adviseren wel om te zorgen voor een onherkenbare verpakking; bijvoorbeeld een bruine postdoos.
Als wij jouw toestel hebben ontvangen en het aan de gestelde voorwaarden voldoet, krijg je binnen 3 werkdagen een nieuw toestel. Als de smartphone niet op voorraad is, krijg je een e-mail met de verwachte levertijd. Je kunt je defecte smartphone ook langsbrengen bij ons servicepunt in Leidschendam. We kunnen dan niet altijd meteen een nieuw toestel mee teruggeven. Je nieuwe smartphone kun je meestal de volgende dag ophalen. Wij kunnen het toestel ook naar je opsturen.

Beschadigd of incompleet bij ontvangst

Als je smartphone incompleet of beschadigd geleverd is, dien je hem binnen 48 uur na ontvangst als 'manco' aan te melden bij de klantenservice. Als de klantenservice gesloten is, stuur je een e-mail naar de klantenservice met een omschrijving van de klacht. Het gaat hierbij specifiek om beschadigingen of missende onderdelen. Als deze gebreken binnen 48 uur na ontvangst worden gemeld, ontvang je nadat wij het product hebben ontvangen en gecontroleerd, direct een nieuwe. Refurbished toestellen vallen niet onder deze regeling.

Om een incompleet of beschadigd toestel meteen om te kunnen ruilen voor een nieuwe, moet je het volgende doen:

  1. Stuur de smartphone in de originele productverpakking terug.
  2. Stuur de smartphone in een deugdelijk en neutraal pakket terug.
  3. Voeg een schriftelijk bericht toe met daarin het ordernummer van de bestelling en een omschrijving van de klacht(en).

Als je aan bovenstaande voorwaarden voldoet kun je het pakket terugsturen naar: 

Websend BV
T.a.v. afdeling retouren
Antwoordnummer 10024
2260 VB Leidschendam

Bewaar je verzendbewijs goed. Retourneren naar het antwoordnummer is gratis. Wij adviseren wel om te zorgen voor een onherkenbare verpakking; bijvoorbeeld een bruine postdoos.
Nadat we je smartphone hebben ontvangen, controleren wij de klachten. Als wij jouw toestel hebben ontvangen en het aan de gestelde voorwaarden voldoet, ontvang je binnen 3 werkdagen een nieuwe. Als de smartphone niet op voorraad is, krijg je een e-mail met de verwachte levertijd.

De bovenstaande garanties doen niks af aan de wettelijke garantierechten die je als consument hebt.

Garantie op accessoires

Bijgeleverde accessoires Smartphones hebben standaard een fabrieksgarantie van 24 maanden. Voor de standaard bijgeleverde accessoires van je smartphone, zoals een accu, headset of datakabel, geldt een garantietermijn van 6 maanden na aankoop. Ook als een accessoire binnen 6 maanden is hersteld of vervangen door het reparatiecentrum, blijft de oorspronkelijke factuurdatum bepalend voor de garantietermijn van 6 maanden.

Om het accessoire ter reparatie aan te bieden, kun je deze naar ons opsturen. Stop het accessoire in een neutrale verpakking terug en voeg een schriftelijk bericht toe, met daarin het ordernummer en een klachtomschrijving van je kapotte accessoire. Je kan het pakket naar het volgende adres versturen:

Websend BV
T.a.v. afdeling retouren
Antwoordnummer 10024
2260 VB Leidschendam

Losse accessoires Als je extra accessoires hebt aangeschaft, zoals een hoesje, geheugenkaartje of powerbank, geldt ook een garantietermijn van 6 maanden. Als een accessoire binnen de garantietermijn kapot gaat, kun je per e-mail contact opnemen met de klantenservice over de klacht. Stuur een foto mee waarop het defect duidelijk zichtbaar is. Nadat wij de schade hebben beoordeeld, ontvang je bericht over de verdere afhandeling. Stuur kapotte accessoires dus niet direct naar ons op, tenzij wij hier om vragen. Heb je een accessoire gekocht van meer dan € 20,-? Dan kun je het acccessoire direct terugsturen naar ons antwoordnummer:

Websend BV
T.a.v. afdeling retouren
Antwoordnummer 10024
2260 VB Leidschendam
De bovenstaande garanties doen niks af aan de wettelijke garantierechten die je als consument hebt.

Schade buiten fabrieksgarantie

Gebruikersschade, zoals schade door vallen, stoten, of vocht, valt niet onder de algemene fabrieksgarantie van je smartphone. Als het reparatiecentrum gebruikersschade constateert, ontvang je een prijsopgave van de reparatiekosten. De kosten voor reparatie komen dan voor jouw rekening. Als je er voor kiest het toestel niet te laten repareren, kan je het toestel retour laten sturen. Hier zijn wel onderzoekskosten van € 40,- tot € 50,- aan verbonden. Je kan er ook voor kiezen om kosteloos afstand te doen van de smartphone.

Vochtschade Door vochtschade wordt het binnenwerk van je smartphone aangetast. Vochtschade valt buiten de fabrieksgarantie en ontstaat door invloed van buitenaf. Schade door vocht ontstaat niet alleen als je je smartphone in het water laat vallen of in aanraking komt met andere vloeistof. Het kan ook ontstaan als je de smartphone in een vochtige omgeving gebruikt, zoals in een badkamer, door sterke temperatuurschommelingen of door zweethanden.

Valschade Je smartphone laten vallen kan leiden tot schade aan het toestel; de verbinding tussen verschillende onderdelen in het toestel wordt dan verbroken. Het kan voorkomen dat er van de buitenkant geen schade zichtbaar is, maar dat de smartphone toch valschade heeft. Valschade valt buiten de fabrieksgarantie.

Drukschade Drukschade ontstaat door (hevige) druk op het toestel. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen als je op het toestel gaat zitten. Net als bij valschade is drukschade niet altijd van buitenaf zichtbaar. Soms is het zichtbaar door verkleuringen of vlekken op het beeldscherm van je smartphone.  Meestal komt de schade tot uiting door het uitvallen van functies van het toestel. Ook drukschade valt buiten garantievoorwaarden.

Smartphoneverzekering

Verzeker je nieuwe smartphone
Met de Smartphonepolis van WERTGARANTIE verzeker je jouw nieuwe telefoon tegen diefstal en schade.

De Smartphonepolis dekt: Je krijgt een vervangend toestel bij
  • ✓ Valschade
  • ✓ Stootschade
  • ✓ Waterschade
  • ✓ Elektronische schade
  • ✓ Brand of blikseminslag
  • ✓ Vorstschade
  • ✓ Brandschade
  • ✓ Verkeerd gebruik
  • ✓ Totaalschade
  • ✓ Diefstal
  • • Looprijd 12 maanden, daarna maandelijks opzegbaar
  • • 14 dagen bedenktijd
  • • hey eigen risiko bij diefstal of reparatie is € 50,-
  • Tot 30 dagen nadat je een smartphone hebt aangeschaft, kan je een smartphoneverzekering bij ons afsluiten. Afhankelijk van de losse aanschafprijs* van het toestel, betaal je maandelijks tussen de € 2,49 en €11,49 voor een volledige dekking. Deze dekking omvat valschade, waterschade en diefstal.

    Overzicht prijzen
    Toestelprijs tot €150,- (€ 2,49 p.m.)*
    Toestelprijs tot €250,- (€ 3,99 p.m.)*
    Toestelprijs tot €500,- (€ 6,99 p.m.)*
    Toestelprijs tot €750,- (€ 7,99 p.m.)*
    Toestelprijs tot €1000,- (€ 11,49 p.m.)*

    * Losse verkoopprijs van het toestel incl. btw
    Verzekering aanvragen
    Na het afronden van je bestelling krijg je de optie om een verzekering aan te vragen. Als je hiervoor kiest, ontvang je een e-mail dat de verzekering is aangevraagd. De officiële bevestiging van de verzekering ontvang je een aantal dagen nadat je pakket is verzonden. De verzekering kan tot 30 dagen na aanschaf worden aangevraagd. Neem daarvoor contact op met de klantenservice.  Reparatie van je smartphone
    Als je een verzekering hebt en je smartphone buiten de garantieperiode of garantievoorwaarden kapotgaat, kan je de defecte smartphone aanmelden via de website: www.smartphonepolis.nl. Je krijgt hierbij de mogelijkheid om een telefonische afspraak te maken met Dynasure (0348-462817), zodat het toestel bij jou thuis opgehaald kan worden. Houd er rekening mee dat je de smartphone gemiddeld 1 tot 2 weken kwijt bent. Je kan er ook voor kiezen om een afspraak te maken bij een fysieke winkel van Phoneworld. Hier kan het toestel vaak direct gerepareerd worden. Houd er hierbij wel rekening mee dat Phoneworld geen gecertificeerd reparatiecentrum is. Als zij de smartphone repareren vervalt de fabrieksgarantie. Diefstal
    Als je smartphone is gestolen, is het van belang om direct aangifte te doen bij de politie en contact op te nemen met WERTGARANTIE op telefoonnummer 088-2500600 Opzeggen verzekering
    Een verzekering kun je na het eerste jaar gemakkelijk zelf opzeggen. Stuur hiervoor een e-mail naar service.nl@wertgarantie.com. Vermeld in deze mail je naam, je polisnummer*, IMEI-nummer* en de reden waarom je opzegt.

  • Je polisnummer kan je vinden in de beschrijving van je afschriften van de verzekering.
  • Je IMEI-nummer kan je achterhalen door te bellen naar *#06#
  • Bekijk de algemene voorwaarden en het productinformatieblad van WERTGARANTIE voor meer informatie.

    Contactgegevens fabrikanten

    Online ondersteuning Online ondersteuning
    Apple 0900-7777703 (€ 0,10 p/m)
    Samsung 0900-7267864 (€ 0,10 p/m)
    Sony 0900-8998318 (€ 0,10
    HTC 070-7703886 (lokaal tarief)‎
    LG 0900-5435454 (€ 0,35 per gesprek)
    Motorola 070-7709245 (lokaal tarief)
    Microsoft 020-5001500 (lokaal tarief)
    Nokia 020-5001500 (lokaal tarief)
    Alcatel 023-5684882 (lokaal tarief)
    Huawei 0900-1100888 (lokaal tarief)
    Acer 0900-2020767 (€ 0,80 per gesprek)
    Honor 0900-1100777 (€ 0,10 p/m)
    Kazam 020-7218912 (lokaal tarief)
    Wiko Niet beschikbaar in Nederland
    RugGear Niet beschikbaar in Nederland
    Wileyfox (Engels)
    Blackberry (Engels) 0800-0249638 (lokaal tarief)

    Oude telefoon recyclen

    Als je een oude of defecte telefoon hebt die je niet meer gebruikt, kun je deze inleveren op ons servicepunt. Wij zorgen dan dat de telefoon op milieuvriendelijke wijze gerecycled wordt. Als je niet in de gelegenheid bent om langs te komen bij het servicepunt, mag je het toestel ook naar ons opsturen. Voeg dan bij het pakket een briefje toe waarin je aangeeft dat het toestel bestemd is voor recycling.

    Je oude telefoon opsturen kan kosteloos naar het volgende adres: Websend BV
    T.a.v. afdeling retouren recycling
    2260 VB Leidschendam

    Garanties

    Op al onze producten is de wettelijke garantie van toepassing. Dit wil zeggen dat een product moet functioneren zoals je er in alle redelijkheid van mag verwachten. Als blijkt dat dit niet het geval is, kan je dit bij ons laten controleren en het product ter reparatie aanbieden. Het kan ook zijn dat op je aankoop ook garantie wordt gegeven door de fabrikant. Onder deze garantie vallen defecten die je niet zelf kan voorkomen, zoals softwareproblemen of productiefouten. De fabrieksgarantie doet in ieder geval niks af aan de wettelijke garantierechten die je als consument hebt.

    Huawei VIP Service

    Bij alle Huawei-smartphones geniet je van extra voordelen met Huawei VIP Service. Dit betekent dat je bovenop de standaard fabrieksgarantie van 2 jaar een extra jaar garantie krijgt als VIP Service-klant. Daarnaast wordt een kapot toestel binnen 3 werkdagen nadat hij bij jou thuis is opgehaald weer naar je teruggestuurd. Als blijkt dat reparatie niet meer mogelijk is, krijg je een ander gecertificeerd toestel, zodat je snel weer bereikbaar bent. Je hebt drie jaar lang recht op deze service. De smartphone wordt gratis opgehaald en teruggebracht op een dag naar jouw keuze.

     

    Op de Huawei P10, P10 Plus, Mate 9, P9 en P9 Plus geldt een uitgebreide variant op de VIP Service. Dit houdt in dat je naast bovengenoemde voordelen ook nog eens 3 maanden schermreparatie krijgt aangeboden. Wanneer het scherm kapotgaat of krassen heeft, kan je deze kosteloos laten vervangen. De datum moet in dit geval binnen de eerste drie maanden na aankoop vallen. Als er binnen 3 maanden na aanschaf een hardware-defect optreedt en dit defect ook binnen de garantie valt, wordt het kapotte toestel vervangen door een nieuwe. Dit kan eenmalig.

     

    Let op! Om voor VIP Service in aanmerking te komen moet je het toestel binnen 30 dagen na aankoop registreren via www.huaweivipservice.nl. Registereren is gratis.

    Telefoonnummers en adresgegevens providers

    Provider Adres gegevens
    T-Mobile T-Mobile Klantenservice
    Postbus 16272
    2500 BG Den Haag 

    Tel (vanaf mobiel): 1200
    Tel (vanaf vast): 06-24001200
    KPN KPN B.V.
    Postbus 30000
    2500 GA Den Haag 

    Tel (vanaf mobiel): 1200
    Tel (vanaf vast): 06-12001200
    Ben Ben klantenservice
    Postbus 13016
    2501 EA Den Haag

    Tel 0900-0401405 (€ 0,35 p/gesprek) 
    Telfort Telfort Mobiel
    Postbus 512
    2400 AM Alphen aan den Rijn 

    Tel: 0900-9596 (€ 0,50 p/gesprek + de gebruikelijke belkosten)
    Vodafone Vodafone klantenservice
    Postbus 1500
    6201 BM Maastricht

    Tel (vanaf mobiel): 1200
    Tel (vanaf vast): 0900-0940 (€ 0,45 p/gesprek) 
    Tele2 Tele2 klantenservice
    Postbus 289
    2400 AG Alphen aan den Rijn

    Tel (vanaf mobiel): 1200
    Tel (vanaf vast): 020-754 4444 
    hollandsnieuwe hollandsnieuwe
    postbus 1540
    1300BM Almere

    Tel: 0900-0324  
    Simyo Simyo klantenservice
    Postbus 58800
    1040 JA Amsterdam

    Tel (vanaf mobiel): 1200
    Tel (vanaf vast): 0800-8007 (gratis)

    Meegeleverde simkaart bij bestelling

    Het kan zijn dat je voor je nieuwe smartphone een ander formaat simkaart nodig hebt. Daarom sturen we in veel gevallen (afhankelijk van de provider) een 3-in-1 simkaart naar je op. Dit is een simkaart waar je een reguliere, micro of nanosimkaart zelf uit kunt drukken.

    Of je standaard een nieuwe simkaart bij je bestelling krijgt is afhankelijk van de provider en of het abonnement een verlenging is of een nieuw contract. Bij een nieuw abonnement wordt er standaard een nieuwe simkaart meegeleverd, met uitzondering van Simyo. Bij verlengingen van Telfort, Tele2, T-Mobile, Vodafone en Ben wordt er ook bij verlengingen een 3-in-1 simkaart meegezonden. Bij KPN, Simyo en hollandsnieuwe gaat dit niet automatisch. Wordt er geen simkaart meegeleverd maar denk je deze wel nodig te hebben?

    Simkaartnummer achterhalen

    Je simkaartnummer kan je aflezen op je simkaart. Haal hiervoor de simkaart uit je smartphone. Naast de goudkleurige chip op je simkaart staan een aantal cijfers. Dit is je simkaartnummer. Als je simkaartnummer niet meer goed leesbaar is op de simkaart, kan je deze opvragen bij je provider. Bij sommige providers kan je inloggen met je account om je simkaartnummer te achterhalen.

    3

    Neem contact met ons op

    Bel naar 0900-GSMEASY

    Maandag t/m vrijdag:
    09:30 - 17:00 uur

    € 1,- per gesprek + reguliere gesprekskosten

    Tweet naar @GSMEasy.nl

    Reactietijd via Twitter is ongeveer 2 uur, met uitzondering van de weekenden.

    Chat direct met onze klantenservice

    Direct antwoord op uw vraag.

    Ga naar het contactformulier

    Reactietijd via de mail is ongeveer 2 dagen, met uitzondering van de weekenden.